Ramowy rozkład dnia rok szkolny 2025/2026
| 7:00 - 8:00 | Zajęcia opiekuńczo - wychowawcze (w zależności od godzin pracy oddziału - w grupach łączonych). Zabawy wg inwencji dzieci - kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i z dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Praca indywidualna. | 
| 8:00 - 9:00 | Zabawa ruchowa lub ćwiczenia gimnastyczne. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku. Wprowadzanie w kulturę bycia, wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem śniadania. | 
| 9:00 - 10:30 | Zajęcia dydaktyczne w oparciu o wybrany przez nauczyciela  program wychowania przedszkolnego. II Śniadanie   | 
| 10:30 - 13:00 | Spacer, zabawy ruchowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze. Powrót do przedszkola, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne - przygotowanie do obiadu. Obiad | 
| 13:00 - 14:30 | Odpoczynek poobiedni.  Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka. Gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Zajęcia muzyczne, plastyczne lub teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci. Gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Opieka nad dzieckiem podczas zajęć specjalistycznych, odpoczynku lub spożywania posiłków. Zajęcia edukacyjno-wyrównawcze, obserwacja. | 
| 14:30 - 15:00 | Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne - przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek | 
| 15:00 - 16:00 | Zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, praca wyrównawcza prowadzona indywidualnie i w małych zespołach. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy zdolności i zainteresowania. | 
| 16:00 - 17:00 | Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze (w zależności od godzin pracy oddziału - w grupach łączonych) - tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci podczas wymiany informacji, dostarczanie przykładów i doświadczanie rozwiązywania sytuacji konfliktowych  na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych osób. | 
| 7:00 - 17:00 | We wszystkich grupach wiekowych organizowanie w ramach godzin przydzielonych przez Organ Prowadzący zajęć dodatkowych. | 
W trosce o optymalny rozwój dzieci obowiązkiem nauczycieli jest prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych wychowanków oraz dokumentowanie tych obserwacji.
 
